(+386) 02 630 0019 (+386) 02 630 0026, mobi. 040 483 002, "Majhni, a dovolj veliki za doseganje tistega, kar si želimo in zmoremo."

GOZDNI VRTEC

V gozdnem vrtcu otroci skupaj z vzgojitelji redno obiskujejo bližnji gozd in naravna okolja –  priporočilo je vsaj enkrat tedensko, še bolje pa večkrat, pri čemer se upošteva zmožnosti otrok in njihove individualne lastnosti.

Gozdni vrtec se ne nanaša le na prostor, kjer potekajo dejavnosti. Ponujajo odmik od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja otrok. Gozd je prostor, kjer delamo v sozvočju z naravo gozda in naravo otrok. Vse bolj tudi spoznavamo, da učenje v naravi skriva v sebi nekaj več – našim otrokom ne omogoča samo doživljanja narave, ampak tudi pozitivno doživljanje samih sebe in svojih prijateljev. Otroci v gozdu ne krepijo samo znanj s področja narave, matematike, slovenščine, ampak vsak otrok na najboljši možni način razvija svoje individualne sposobnosti, vsa skupina se razvija kot skupina in krepi se socialna mreža. Nemir, nepozornost, občutek utesnjenosti, stres, tekmovalnost, pomanjkanje samozavesti, ki jih pri naših otrocih opažajo pedagoški delavci, se v naravi umaknejo ustvarjalnemu navdihu in sodelovanju.

Pri doseganju ciljev, ki sledijo kurikulu za vrtce, upoštevajo vzgojitelji otrokove naravne značilnosti in potrebe odraščanja:

  • gibanje,
  • iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema,
  • svobodo,
  • prosto igro,
  • gradnjo socialnih odnosov …

To je poučevanje, ki prinaša nove priložnosti, več avtonomije, vseživljenjsko učenje, raziskovanje, odkrivanje bogastva virov, samozavest, samozaupanje, ustvarjalnost in pozitivno učno klimo.

Gozdna pedagogika deluje na treh področjih, ki se medsebojno dopolnjujejo in sicer:

  1. Razvijanju naravoslovne metode dela s poudarkom na spoznavanju.
  2. Gozdu – kot učilnico in vir idej za vsa področja kurikula, pri tem razmišljamo o različnih didaktičnih pristopih, kjer težimo k razvoju aktivnih in sodobnih učnih  metod v naravi in z naravo.
  3. Raziskovanju vpliva narave na zdravje in razvoj otrok ter njihovih vrednot.